۱۳۹۲ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

چرا رازداری دشوار است؟
برگردان : دانیال جعفری

زیگموند فروید در تحلیل بیمارش آیدا بائر نوشته بود که علی رغم ظاهر بی حرکت و سردش، با کیف دستی ش مرتب بازی می کرد و به این ترتیب ش میل ش را به زندگی و اضطراب درونی ش را نشان می داد. خوب شاید فروید زیاده روی کرده باشد ولی پژوهش های جدید نشان می دهد رازداری باعث افزایش استرس فیزیکی و روانی می شود....


در یک پژوهش، افرادی که از ایشان خواسته شده بود هویت جنسی شان را پنهان بکنند، زودتر با مصاحبه گر دعوایشان می شد، امتیاز کمتری در آزمون هوش می گرفتند و در مچ انداختن زودتر مغلوب می شدند. به علاوه هر چه راز بزرگتر باشد، این استرس بیشتر می شود. افرادی که از ایشان خواسته شده بود یک راز که با خود حمل می کنند را به یاد بیاورند، سربالایی ها را دشوارتر می دیدند و در همکاری با دیگران کمتر تمایل نشان می دادند.

تخلیه کردن حرف های ناگفتنی بر عکس اثری مثبت دارد. یک پژوهش نشان داد که درد دل باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و پژوهش دیگر نشان داد افرادی که کسی برای درد دل دارند، کمتر دچار افسردگی و رفتار نامناسب می شوند و سلامت فیزیکی بیشتری دارند.

با این حال پژوهشگران متوجه شده اند افرادی هستند که به این ضعف های رازداری غلبه کرده اند. این «سرکوب کنندگان» به راحتی می توانند رازهای شان را حتی از خودشان هم پنهان کنند و بنابراین از اثرات سئو رازداری در امان باشند.
http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2014/03/why-you-can't-keep-a-secret/357571

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی