۱۳۹۳ دی ۲۶, جمعه

حقوق زن در اسلام: چیز هایی که مسلمانان نمی گویند ولی عمل می کنند
کتک زدن زنان
سوره النساء (زنان) آیه ۳۴
... وَ اللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ ...وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلاً إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا.

 ... و آن زنان را که از نافرمانیشان بیم دارید، اندرز دهید و از خوابگاهشان دوری کنید و بزنیدشان. اگر فرمانبرداری کردند، از آن پس دیگر راه بیداد پیش مگیرید. و خدا بلند پایه و بزرگ است.

شبهه: (1) مردان درصورتی که "بیم" نافرمانی (و نه حتی در حالتی که این نافرمانی واقعاً رخ دهد) باید زنان را با سه روشی که آمده است تنبیه کنند، یکی از این تنبیهات این است که باید آنها را کتک بزنند. (2) بعد از آن نباید به آنها ظلم کنند، یعنی در صورتی که بیم نافرمانی دارند، مردها باید به آنها ظلم کنند.
مردان را بر زنان تسلط و نگاهبانی است به واسطه آن برتری که خدا بعضی را بر بعضی مقرر داشته و هم بواسطه آنکه مردان از مال خود باید به زنان نفقه دهند پس زنان شایسته و مطیع در غیبت مردان حافظ حقوق شوهران باشند و آنچه که خدا بحفظ آن امر فرموده نگهدارند و زنانیکه از مخالفت و نافرمانی آنان بیمناکید باید نخست آنها را موعظه کنید اگر مطیع نشدند از خوابگاه آنها دوری گزینید باز مطیع نشدند آنها را بزدن تنبیه کنید چنانچه اطاعت کردند دیگر بر آنها حق هیچگونه ستم ندارید که همانا خدا بزرگوار و عظیم الشان است (۳۴) (ترجمه الهه قمشه ای)”
آیا واقعا شما زنان مسلمان، راضی به چنین قوانین ضدّ زنی هستید؟ آیا دوست دارید که در صورت تن به هر دستور دلخواه همسر ندادن و مخالفت با همسر خود، مورد ضرب و شتم قرار بگیرید؟
 
اگر پاسخ شما آری است، که خوب ما را با شما کاری نیست، ولی اگر جواب شما منفی است، پس بیایید و دست در دست یکدیگر بنهیم و ریشه ی خشکیده ی این طاعون اسلام را از جا در بیاوریم.
 
توجّه شما خوانندگان گرامی را به یک سری از آیات قرآن، بدون هیچ گونه دخل و تصرفی جلب می کنم و امیدوارم با خواندن این آیات شیطانی، کمی به ماهیت حقیقی اسلام پی ببرید:
 
- سوره بقره آیه ۲۲۸:
وَالْمُطَلَّقَاتُ یَتَرَبَّصْنَ بِأَنفُسِهِنَّ ثَلاَثَةَ قُرُوَءٍ وَلاَ یَحِلُّ لَهُنَّ أَن یَکْتُمْنَ مَا خَلَقَ اللّهُ فِی أَرْحَامِهِنَّ إِن کُنَّ یُؤْمِنَّ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَبُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ فِی ذَلِکَ إِنْ أَرَادُواْ إِصْلاَحًا وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِی عَلَیْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَلِلرِّجَالِ عَلَیْهِنَّ دَرَجَةٌ وَاللّهُ عَزِیزٌ حَکُیمٌ.
باید که زنان مطلقه تا سه بار پاک شدن از شوهر کردن باز ایستند و، اگربه خدا و روز قیامت ایمان دارند ، روا نیست که آنچه را که خدا در رحم آنان آفریده است پنهان دارند و در آن ایام اگر شوهرانشان قصد اصلاح داشته باشند به بازگرداندنشان سزاوارترند و برای زنان حقوقی شایسته است همانند وظیفه ای که بر عهده آنهاست ولی مردان را بر زنان مرتبتی است وخدا پیروزمند و حکیم است.
 
در این آیه بطور صریح تاکید شده است که مردان در درجه ای بالاتر از زنان قرار دارند و لذا برتر از آنان هستند.
 سوره بقره آیه ۲۲۳:
نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِکُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّکُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ.
 
زنانتان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.
 
در این آیه به مرد مسلمان اجازه داده میشود تا در هر کجا و در هر زمان و از هر طریق، از پس و پیش، با زن خود رابطه جنسی برقرار کند و مسئله ی دیگر این است که در این آیه صریحاً اعلام شده است که بدن زنان همانند کشتزار مرد بوده، و هرطور بخواهد می تواند از آن بهره بگیرد. و دیگر این که زنان، اموال منقول و غیر منقول، و جزء دارایی مردان حساب می شوند نه شریک زندگی آنان، در اسلام واژه ی به نام عشق وجود خارجی ندارد و همه چیز با سنگ , پول و شمشیر و خون محک زده می شود.
 
- سوره بقره آیه ۲۸۲:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِذَا تَدَایَنتُم بِدَیْنٍ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى فَاکْتُبُوهُ وَلْیَکْتُب بَّیْنَکُمْ کَاتِبٌ بِالْعَدْلِ وَلاَ یَأْبَ کَاتِبٌ أَنْ یَکْتُبَ کَمَا عَلَّمَهُ اللّهُ فَلْیَکْتُبْ وَلْیُمْلِلِ الَّذِی عَلَیْهِ الْحَقُّ وَلْیَتَّقِ اللّهَ رَبَّهُ وَلاَ یَبْخَسْ مِنْهُ شَیْئًا فَإن کَانَ الَّذِی عَلَیْهِ الْحَقُّ سَفِیهًا أَوْ ضَعِیفًا أَوْ لاَ یَسْتَطِیعُ أَن یُمِلَّ هُوَ فَلْیُمْلِلْ وَلِیُّهُ بِالْعَدْلِ وَاسْتَشْهِدُواْ شَهِیدَیْنِ من رِّجَالِکُمْ فَإِن لَّمْ یَکُونَا رَجُلَیْنِ فَرَجُلٌ وَامْرَأَتَانِ مِمَّن تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاء أَن تَضِلَّ إْحْدَاهُمَا فَتُذَکِّرَ إِحْدَاهُمَا الأُخْرَى وَلاَ یَأْبَ الشُّهَدَاء إِذَا مَا دُعُواْ وَلاَ تَسْأَمُوْاْ أَن تَکْتُبُوْهُ صَغِیرًا أَو کَبِیرًا إِلَى أَجَلِهِ ذَلِکُمْ أَقْسَطُ عِندَ اللّهِ وَأَقْومُ لِلشَّهَادَةِ وَأَدْنَى أَلاَّ تَرْتَابُواْ إِلاَّ أَن تَکُونَ تِجَارَةً حَاضِرَةً تُدِیرُونَهَا بَیْنَکُمْ فَلَیْسَ عَلَیْکُمْ جُنَاحٌ أَلاَّ تَکْتُبُوهَا وَأَشْهِدُوْاْ إِذَا تَبَایَعْتُمْ وَلاَ یُضَآرَّ کَاتِبٌ وَلاَ شَهِیدٌ وَإِن تَفْعَلُواْ فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِکُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَیُعَلِّمُکُمُ اللّهُ وَاللّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ.
 
ای کسانی که ایمان آورده اید، چون وامی تا مدتی معین به یکدیگر دهید، آنرا بنویسید. و باید در بین شما کاتبی باشد که آن را به درستی بنویسید. و کاتب نباید که در نوشتن از آنچه خدا به او آموخته است سرپیچی کند. و مدیون باید که بر کاتب املاء کند و از الله، پروردگار خود بترسد و از آن هیچ نکاهد. اگر مدیون سفیه یا صغیر بود یا خود املاء کردن نمیتوانست، ولی او از روی عدالت املاء کند. و دو شاهد مرد به شهدات گیرید.
 
اگر دو مرد نبود، یک مرد و دو زن که به آنها رضایت دهید شهادت بدهند، تا اگر یکی فراموش کردد دیگری به یادش بیاورد. و شاهدان چون به شهادت دعوت شوند، نباید از شهادت خود داری کنند. و از نوشتن مدت دین خود، چه کوچک و چه بزرگ، ملول نشوید. این روش در نزد خدا عادلانه تر است، و شهادت را استوار دارنده تر و شک و تردید را زایل کننده تر. و هرگاه معامله نقدی باشد اگر برای آن سندی ننویسند مرتکب گناهی نشده اید. و چون معامله ای کنید، شاهدی گیرید.
 
و نباید به کاتب و شاهد زیانی برسد، که اگر چنین کنید نافرمانی کرده اید. از خدای بترسید. خدا شما را تعلیم میدهد و او بر هر چیزی آگاه است.
 
با توجه به این آیه شهادت زنان نصف شهادت مردان حساب میشود. علی ابن ابی طالب در نهج البلاغه خطبه ۸۰ نتیجه میگیرد که زنان از عقل ناقصی برخوردار هستند.
 
در اسلام نه تنها زنان دارای عقل ناقصی هستند، بلکه شهادت و سخن آن ها نیز به اندازه ی سخن گفته شده توسط یک مرد، قابل اعتماد و موصّق نیست، بنابراین در دادگاه شهادت یک مرد مساوی است با شهادت دو زن.
 
یکی دیگر از توهین های بیشماری که به جامعه ی زنان توسط احکام اسلامی شده است جریان دیه هاست که ما در اینجا به شرح آن می پردازیم:
طبق ماده ی ۴۳۵ قانون مجازات اسلامی: دیه‌ی بیضه‌ی سمت چپ مرد مسلمان، دو ثلث(دو سوم) دیه‌ی کامل است.
 
طبق ماده ی ۳۰۰ قانون مجازات اسلامی؛ دیه ی زن مسلمان، نصف دیه ی مرد است.
از تلفیق این دو چنین نتیجه می‌گردد که دیه‌ی زن، حتی از دیه‌ی بیضه‌ی سمت چپ مرد نیز کمتر است.
 
آیا می‌توان توهینی آشکارتر از این به جامعه‌ی بشری روا داشت؟
این اعتقاد از آنجا ناشی می‌گردد که از نظر اسلام و طبق آیه ی ۳۷سوره ی قیامه، زن در تشکیل نطفه کوچکترین نقشی ندارد و نقش او تنها پرورش دهنده است. شما از این جا می توانید به خوبی به دانش و اگاهی پیامبر اسلام و الله او پی ببرید.
 
طبق این آیه اسلام، معتقد است که انسان از منی ریخته شده در رحم خلق می شود، وزن رلی در تولید نوزاد ندارد. شاید برداشت یک کودک به مدرسه نرفته هم بهتر از این باشد.:
أَلَمْ یَکُ نُطْفَةً مِّن مَّنِیٍّ یُمْنَى (سوره قیامه، آیه ۳۷) آیا او نطفه اى از منى که در رحم ریخته مىشود نبود؟
 
به طور کلی، اسلام و الله او نه تنها کمترین آگاهی از تولید و پرورش نوزاد، ساختمان بدن، از ساخت جهان، کوهها، دریاها، کهکشان، موجودات ریز و یا درشت، و حتی کشورهایی که زمان پیامبر، در جهان وجود داشتند، نا آگاه بودند، و به درستی می توان گفت که در هیچ زمینه ای سوای دزدی، غارت، و زنبارگی اطلاعات و آگاهی نداشته اند.
 
حال, از شما بانوان مسلمان تقاضا دارم که کمی به خرافاتی که بدان ها اینگونه چنگ زده اید بیاندیشید و کمی بر این حقایق و توهین هایی که در اسلام به شما شده است فکر کنید، چگونه امکان دارد شخصی با وجود این همه قوانین ضد بشری و توهین ها و اعمال خشونت آمیز، باز هم به اسلام معتقد باشد و سعی بر ماله کشی بر این حقایق که بر گرفته از خود قرآن است داشته باشد؟
 
ببینم که این متن را خوانده یا  نه مانند همیشه نا خوانده به دشنام آغاز میکنند... یا اینکه کمی از عقل خود استفاده می کنند زیرا این آیات قرآن و قانون های اسلام در مورد زن است، من از دل خود درست نکرده ام، بروید و خو تحقیق کنید و بخوانید.
 
************************
با تشکر از دوست عزیز افغانیمان 'زحل غفوری' برای ارسال این متن
پیمان پایدار

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی