۱۳۹۴ خرداد ۳, یکشنبه

زن از دید "رهبر" اسلام!!!


قسمت سوم
هرگاه از یک زن "سیر شدید" وی را طلاق بدهید درست همانطوریکه "پیغمبر سوده " را طلاق داد چون پیر شده بود.
کیمیای سعادت؛ ادب هشتم صفحه 319

" و اگر از یک زن سیر شده باشد و نخواهد که بروی شود ، باید که طلاق دهد و در بند ندارد."

رسول الله (ص) سوده را طلاق خواست داد، که بزرگ شده بود.گفت: "یا رسول الله، من نوبت خویش را به عایشه دادم. مرا طلاق مده تا روز قیامت از جمله زنان تو باشم." وی را طلاق نداد. و دو شب به نزدیک عایشه بودی و یک شب یک شب به نزدیک هر زنی."

تفسیر حسینی در مورد شان نزول آیت 128 نساء نوشته که " حضرت پیغمبر(ص) سوده بنت ذمعه (رض) را طلاق دادو او بر سر راه آن حضرت بنشست تا وقتیکه سید عالم(ص)برسید . سوده بزبان تضرع گفت" یا رسول الله رجعت کن بسوی من که دوستی مرد در دل من نمانده. لیکن میخواهم فردای قیامت د رزمره زنان تو محشور شوم. و نوبت خود را به عایشه میدهم.............. پیغمبر این درخواست وی را قبول کرد و بعد از آن نوبت وی را هم کنار عایشه میگذراند.

تفسیر این کثیر د رمورد شان نزول آیت 128 سوره نساء.( دوستانی که انگلسی بلد نیستند لطف کنند این ترجمه فارسی (کلمه به کلمه) را بخوانند.
در دو صحیحین( صحیح بخاری و صحیح مسلم) ثبت شده که عایشه (رض)گفت." سوده بن زمعه پیر( کهنسال) شده بود و نوبت خود را به عایشه داد. و پیغمبر نوبت وی را هم کنار عایشه سپری میکرد.

ابو داوود از قول ابن عباس روایت کرد که " سوده ترس داشت که شاید پیغمبر وی را طلاق بکند، به پیغمبر گفت: " او رسول الله مرا طلاق نکن من حاضرم نوبت خود را به عایشه بدهم.

از صفحه مریم فرهاد

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی