۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

كمپين عکس سلفی هنرمندان با کودکان کار: شیوه های نئو لیبرال منشانه تهوع آور!!

"چند وقت قبل دیدم یکی از جمعیتهای خیریه ای به اصطلاح حامی حقوق کودک ، در یکی از کافه های تهران برنامه ای گذاشته با نام " بافتنی برای کودکان کار " . کسانی که خوش داشتند لش کردن شان را در کافه های بالا شهری واجد کنشگری هم بکنند ، می توانستند چند رچ از کامواهای روی میز را ببافند تا در بافت لباس گرم برای کودکان مشارکت داشته باشند. یک ایده ی مشارکت محور ! مغزهای تا فیهاخالدون نولیبرال هم می توانند برای ساعتی فراغت، تجربه ی کنش سوسیالیستی داشته باشند. یک فان چپ مآب ذیل برنامه های جمعیت امام علی. لابد کمی اجتماعی تر از رویکرد شخص محور احسان علیخانی و شرکا در راستای کادو پیچ کردن کودک بی سرپرست و هدیه کردن وی در برابر دوربین تلویزیون.

بله! مدتی است که کودک تهیدست و خاصه کودک کار به ابزار ماله کشی بر کثافت ساختاری تبدیل شده است. وقتی آنجلینا جولی و برد پیت و دی کاپریو و کارداشیان می توانند علاوه بر درو کردن دلار، از کارنگی و گیتس و سوروس مشاوره دریافت کنند و همزمان هم پاگردهای کاذبی در جریان گردش سرمایه ایجاد و هم سرمایه اجتماعی را به تصاحب درآورند ، چرا درپیتهای وطنی دست به کار نشوند. چرا دولت باید فعالان تشکیلاتی لغو کار کودک را توقیف نکند و کار را به دست کاردان ندهد. کسانی که استاد ایفا کردن پست ترین نقشها برای جور کردن پیش قسط ویلای عباس آباد و خرید آپارتمان در دبی هستند. اوه یادم نبود. تازه احتمال نامزدی در جوایز حقوق بشری و نمایندگی مجلس و نامه رسانی سازمان ملل هم هست. واو تازه فعالان حقوق کودک نوبل هم دشت می کنند. پس زنده باد کمپین سلفی با فاجعه. زنده باد کمیته های یتیم نوازی با محوریت دافها و پافها !


پ. ن : شما علاقمندان به هنر متعهد هم اگر برای عکس یادگاری و دریافت امضا دستتان به سوپر استارها نمی رسد ، از خانه بزنید بیرون و سر اولین چهار راه دستتان را بپیچید دور گردن و کمر اولین کودک کار و در مقام شهروند خبرنگار از همانجا روی صفحات اجتماعی تان به اشتراگ بگذارید. باور کنید لایک خوبی گیرتان می آید. "
- لینک خبر مربوط به شکل گیری " کمپین عکس سلفی هنرمندان با کودکان کار " را در زیر ببینید: محمد غزنویان

 

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی