۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

"تقریبا یک سال پیش بود ،26 بهمن ماه 1391، که سخنان این مرد خشم مردم ایران را برانگیخت و بسیاری را حیرت زده کرد. زمانی که خبرگزاری دانشجو ،وابسته به بسیج دانشجویی ،سخنانش را منتشر کرد.سخنانی که آنقدر فکر نشده بیرون پریده بودند که دو روز بعد وی را به انکار اخبار منتشر شده و بیان اینکه حرفهایش تحریف شده اند مجبورساخت. مهدی طائب ،رئیس قرارگاه عمار(نهاد مقابله با جنگ نرم) بود که سوریه را استان سی و پنجم و استراتژیک ایران خواند و اعلام کرد :«اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم!»
حال به نظر می آید که جمهوری اسلامی باوجود اعلام آمادگی برای خودفروشی در راه حفظ سوریه باید شاهد مذاکرات بین دو طرف دعوا درسوریه باشد.هرچند ایران با نپذیرفتن بیانیه اجلاس ژنو 1 که در ژوئن 2012 برگزارشد و نتیجه اش رسیدن به راهکار ایجاد یک دولت انتقالی برای گذر سوریه از بحران کنونی اش بود، به کشتار بیش از صد هزارمردم بی گناه سوری کمک بزرگی کرد ،و همواره در تلاش است تا صلحی بین طرفین صورت نپذیرد، با این حال تلاش های اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه توانسته تا دو طرف دعوا را به گفتگو زیر یک سقف راضی نماید،هرچنداین گفتگو غیر مستقیم است و هرکدام آقای اخضر ابراهیمی را خطاب گفته هایشان قرار می دهند. با این حال در شرایطی که سوریه تهدید کرده بود که اگر تا شنبه گفتگوهای جدی آغاز نشود ممکن است مذاکرات را ترک کند،اکنون این گفتگو می تواند بسیار امیدوار کننده باشد. حتی اگر دو طرف راضی شوند که موقتا آتش بس بدهند تا نیروهای امدادی بتوانند کمک های بشر دوستانه رابه دست آسیب دیدگان و جنگ زدگان سوری برسانند.
این درحالیست که مخالفان حکومت اسد آتش بس موقت را فرصتی برای تقویت نیروهای اسد دانسته و گمان دارند پس از آن اسد با نیروی بیشتری بر آنان خواهد تاخت."
*************************
ممنون از سارا طاهری عزیز برای به شراکت گذاردن  
این متن با خوانندگان نه سخد(خاص)
پیمان پایدار

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی