۱۳۹۳ اردیبهشت ۲, سه‌شنبه

دیوید کامرون انگلیس و خزعبلات ارائه داده شده اخیرش !!


دیوید کامرون گفت که مسیحیان باید بیشتر رفتار انجیلی از خود نشان دهند

 
نویسنده: شکاک منطق
 
از صفحه اتحاد آتئیستهای بین الملل
 
*****************
 
 
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که در عصر سکولار مسیحیان باید درباره ی باور خود "بیشتر انجیلی" شوند تا بتوانند تغییرات چشمگیری را در زندگی خود مشاهده کنند و بیان کرد که آثار شفادهندگی کلیسا را احساس کرده است.
این اظهارات کامرون موج اعتراضی فراوانی را در انکلیس بپا کرده است.
وی که در آستانه عید پاک این اظهار نظر را کرده، خود را عضوی از کلیسای انگلیس (Church of England) شاخه ای از کلیسای پروتستان دانسته و از نقش کلیسا و باور دینی در بهبود زندگی مردم سخن گفته است و افزود که انگلیس یک "کشور مسیحی" است.
 
 
این در حالی است که بسیاری سخنان کامرون را تبلیغ انتخاباتی برای جذب رای دهندگان مسیحی انگلیس می دانند و حتی برخی این اظهارات او را دروغین می نامند و حتی برخی این حرکت او را آوردن خدا به درون سیاست و بر خلاف ماهیت سکولار کشور انگلیس می دانند که کلیسا و باور افراد یک امر شخصی به حساب می آمده و دین از سیاست باید جدا باشد.
 
از سوی دیگر طبق آخرین نظرسنجی انجام شده در سال ٢٠١٣ کشور انگلیس درصد بالایی خداناباور، بی دین و حتی مسلمان دارد. بنا به این نظر سنجی تنها ٥٩.٤% از شهروندان انگلیس خود را مسیحی دانسته و پس از آن ٣٢% از شهروندان انگلیس خود را بی دین یا آتئیست دانسته و باورمندان ادیان دیگر به ترتیب: اسلام ٥%، هندو ١.٥%، سیک ٠.٨%، یهودی ٠.٥%، بودایی ٠.٥% و باورمندان دیگر ادیان ٠.٥% بوده اند.
 
 مسیحی خواندن کشور انگلیس برابر است با نادیده گرفتن بیش از ٤٠% از جمعیت این کشور و از سوی برخی منتقدان تقسیم انگلیس شناخته می شود.
موج اعتراضات از هر سو روانه ی نخست وزیر شده و البته برخی از رهبران کلیسا هم از این موقعیت بهره برده و با تایید نظر کامرون تلاش برای دخالت بیشتر دین در سیاست انگلیس را دارند.
 
 برای دیگر اخبار به زبان پارسی می توانید به بخش گزارشات مراجعه کنید

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی