۱۳۹۴ اردیبهشت ۶, یکشنبه

بررسی مختصری د رمورد تئوری بهشت در قرآن :مریم فریاد
در قرآن در صد ها آیات به "مومنين" بشارت داده شده كه درآخرت در بهشت جايگزين شده و در آن جا تا ابد ماندگار خواهند شد. حوريان بهشتي كه همیشه باكره مي باشند در خدمت شان خواهد بود.
به مومنین وعده داده میشود که در اين بهشت ، فقط به شکم و خواسته های جنسي آنها رسیدگی خواهد شد. باید متذکر شوم که قسمت دوم از مزایائی بهشت به مرد ها اختصاص داده شده و زنان از این "لذت ها" برخوردار نخواهند شد.

سوره نباء آیات
متقیان را در آن جهان مقام گشایش و هر گونه آسایش است.(31)
باغها و تاکستانهاست(32)و دختران(زیبای دلربا) که همه در خوبی و جوانی مانند یکدیگر ند.(33)( قمشه ای )
ترجمه بختیاری نژاد از آیات 32-34 " باغها و تاكستانها و دختران همسال با سينه های برجسته و كاسه‌هائی پر و لبريز.
باید متذکر شوم که ترجمه بختیاری نژاد کاملا با ترجمه انگلیسی ( صحیح انترنشنل، سعودی) و تفسیر ابن کثیر مطابقت دارد.
And full-breasted (companions) of equal age ( Ayat 33)
توجه کنید به تفسیر ابن کثیر د رمورد این آیات.: " از ابن عباس و مجاهد و دیگران رویات است که "کوائب" که در آیت 33 از آن ذکر شده به معنی "پستانها و یا سینه های گرد و استوار " است که هرگز " آویزان نمیشوند و همیشه استوار" باقی میمانند. 

سوره رحمن آیات 54---
" در این بهشت دختر ها با حیا ئی هستند که هیچ انس و جنی لمسشان نکرده.(56) آنها چون یاقوت و مرجانند.((58) درآنها زنان خوب و نیکو وجود دارند.(70) زنان سیاه چشمی که در خیمه ها از نظر ها پوشیده هستند.(72) قبلا هیچ انسانی و یا جنی به انها دسترسی نداشته.(74) بر بالش های سبز و بستر های زیبا تکیه زده اند.(76)الا ای جن و انس کدامین نعمتهای خدایتان را انکار می کنید؟(73)( ترجمه بختیاری نژاد)
تفسیر ابن کثیر :
ابن عباس ، قتاده و عبدالله بن قیس در باره حوریان بهشتی که در " بخاری " در آنمورد ثبت شده از قول پیغمبر(ص) روایت کرده اند :" در بهشت برای هر مومن یک خیمه اختصاص داده شده که به مساحت "60 مایل" می باشد. د راین خیمه ها زنانی (حوریان) هستند که همدیگر را نمی بینند اما مومن همه شان را "ملاقات" می کند.
در تفسیر سوره واقعه در صفحه 23 آمده :
"انس گفت که من از رسول الله(ص) پرسیدم که آیا کسی توانایی اینرا دارد؟ پیغمبر(ص) فرمود: " که برای هرکدام شان قدرت صد مرد داده میشود."
صفحه 24
همچنان ابو القسیم طبرانی از ابو هریره روایت کرده که وی از رسول الله پرسید : " آیا ما د ربهشت با خانمان خود مباشرت جنسی میداشته باشیم؟ آن حضرت فرمود : " یک مرد در یک روز توانایی مباشرت جنسی با صد دختر باکره را میداشته باشد."
حتا پسران زیبا :
سوره واقعه آیات 17
و پسرانی(زیبا) که حسن و جوانیشان همیشگی و ابدی است گرد آنها به خدمت می گردند(17) با کوزه ها و مشربه ها و جام های پر از شراب ناب.(18)
و زنان سیه چشم و زیبا صورت(22) که د ر بها و لطافت چون در و لولومکتونند بر آنها مهیاست.(23)این نعمت های الهی پاداش آن بهشتیانست.(24)
و فرشهای پر بها( یا فراش و زنان زیبا) .(34) که آنها را ما در کمال حسن و زیبایی بیافریده ایم.(35)و همیشه آن زنان را باکره گردانیده ایم.(36) وشوهردوست جوان و همسالان(دلنواز).(37) ( ترجمه مهدی قمشه ای)
در مورد مزایای بهشت برای زنان چنین نوشته است.Tafsir Ibn Kathir. page 30
زن پاکدامن به هیچ کسی مایل نمی باشد بغیر از شوهرش. شوهرش برایش مقبول ترین مرد معلوم میشوند.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی