۱۳۹۳ خرداد ۳۱, شنبه

چرا مسیجی نیستم: برتراند راسل

چناچه من بدانم بچه ای که به وجود می آورم شخصی دیوانه و آدم کش خواهد شد، من بایستی ﻣﺴﺌﻮﻝ ارتکاب جرایم ناشیه از او باشم. چناچه خداوند قبلا می دانست که بشر مرتکب گناه می شود او از همان زمان تصمیم به خلق او به طور وضوح ﻣﺴﺌﻮﻝ تمام نتایج حاصله از آن گناه بوده است.
 
ادعای معمولی مسیحیت این است که تحمل ﺷﺪﺍﺋﺪ در دنیا موجب تصفیه گناهان بوده و بنابراین چیز خوبی است. البته این گفتگو منطقی جلوه دادن یک نوع سادیسم بوده و به هر حال بحثی بسیار ضعیف به شمار می رود.
 
من از هر شخص مسیحی دعوت می کنم با من به بخش اطفال بیمارستان بیاید، و تحمل رنجی که در آنجا می شود را ملاحظه کند، و آن وقت بر این ادعایش مصر باشد که اطفال رنجور مزبور مستحق تحمل رنج می باشند.
 
چنانچه چنین اظهار بکند بایستی تمام عواطف و احساساتی را که ناشی از رحم و شفقت است در خود بکشد، خلاصه او باید خودش را مانند خدای ظالمی که به او اعتقاد دارد آماده این بی رحمی بکند.
برتراند راسل - چرا مسیحی نیستم

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی