۱۳۹۳ آذر ۱, شنبه

 
ارسالی از رکسانا

**********************

این متن را در فیس بوک خواندم واز آنجائیکه میبایست از یغما دفاع جانانه نمود .بهمین منظور درج آنرا برای خوانندگان عزیز در اینجا نیز واجب میدانم.
  فقط یک نکته انتقادی در این نوشته قابل ذکر میباشد: شاهین نجفی چند ترانه شونیستی و ضد هم سکس گرایان خوانده که بابتشان میبایست از درگاه زنان و هم سکس گرایان علنا عذر خواهی کند وگرنه لیاقت نام آنارشیست  که بر خود نهاده را ندارد. تا آن موقع اینجانب جمله ذکر شده در ذیل - که زیرش خط کشیده شده توسط من- را نامربوط میدانم و قابل نقد و بررسی.
برای یغما بهترینها را خواهانم. و ممنون از رکسانای عزیز.
زنده باد آزادی-زنده باد آنارشی
پیمان پایدار
********************

يغما گلرويی نيازی به دفاع ندارد . يغما گلرويي مردم را با خود دارد / دوباره صدای كهنه ی سنت بلند شد و اين بار نه تنها دست در دست ارتجاع به مانند هميشه ،بلکه در دفاع مستقيم از اسلام و احكام اسلامی و ظاهرا تحت لوای مخالفت با نژاد پرستي . اخيراً يغما گلرويي ترانه سرای مردمی، شعری بنام " از اين سرزمين برويد نوشته است . بديهی است كه آنچه بطور واضح و روشن نوشته شده مخالفت با احكام دينی اسلامی و دين و مذهب اسلام است . و نه گروه قومی خاصی و يا نژادی . و اشاره دارد به دينی كه ضد زن است و زنان را در مطبخ و بستر می خواهد . و برای خانه نشين كردن زنان بصورت شان أسيد مي پاشد . عده ای به اشتباه تحت تاثير شايعه إصلاح طلبان ، اين شعر را شعری نژاد پرستانه و ضد عرب قلمداد كرده اند . وعده ای ديگر در واقع سنگ اسلام را به سينه ميزنند و به گفته يغما از آب گل آلود ماهي می گيرند . كه به گفته ی ما مردم ، همان إصلاح طلبان اسلامي هستند كه بيضه ی اسلام را در خطر ديده اند و مشغول عوام فريبی هستند . چًون خوب می دانند كه اين شاعر و ترانه سراً ، كلامش در بين مردم و بخصوص جوانان از چه نفوذ بی حد و حصری برخوردار است و از اينرو به خيال خامشان در پی خراب كردن او هستند .

يادمان باشد كه يغما گلرويی ترانه ی معروف " من رؤيايی دارم" را نوشته است . يغما گلرويی در ترانه ای جاودانه كه ورد زبان مليون ها پير و جوان است گفته است : جهاني كه تو اون دين و نژاد و قدرت ارزش نيست / چگونه اين شاعر را ميتوان محكوم به نژاد پرستی و يا عرب ستيزی كرد  ؟ ! همين يك جمله شهادت مي دهد كه اين ترانه سراً نمی تواند نژاد پرست تلقي شود . يغما گلرويي يكی از شاعر أني است كه اگر به شعرها و ترانه هايش رجوع كنيم ، شاعری ضد قدرت است . شاعری ضد خرافات است . شاعریست كه سازش ناپذير است و در ترانه هايش درد مردم را بازتاب ميدهد . شاعريست كه صريحا نوشته است "بقول شاملوی بزرگ ،يك هنرمند متعهد ، ذاتا آنارشيست است " و گفته است من خودم را با همين جمله ی شاملو تعريف می كنم . شاعری مردمی ، كه هر جا بی عدالتی ست در كنار مردم می ايستد. شاعر شعر كوبانی بی دفاع يغما گلرويی ست . شاعری ست بی پروا كه غير مستقيم به قتل های زنجيره ای اشاره مي كند و در يكی از شعرهايش می گويد : دو بار مُردم . دو بار محمد ، دو بار مختاری . شاعری كه می گويد : مجوزم را از مردم گرفته ام . وقتی شعرهايش از مميزی اجازه پخش رسمی نمی گيرند . يغما در شعر هايش از دنيایی بهتر ميگويد : ( رؤيای دنيايی را دارم كه بمب و موشك نمی سازه ، موشك روی خواب كودك نمی ندازه ، دنيايی كه تو اون زندونا تعطيلند ،آدمها به جرم پرسش نمی ميرند.) يغما هنرمندان غير متعهد را به چالش می گيرد : ميانه ندارم با نقاشانی كه وقتی پشت سه پايه هاشان می ايستند بغضی در گلو ندارند. 

 ترانه ی عمو نوروز كه شاهين نجفی هنرمند مردمی و ضد قدرت خوانده را يغما سروده است كه آنرا به " ستار بهشتی" تقديم می كند . همان ستار بهشتی را كه رژيم جمهوری اسلامی در زير شكنجه كشته است . / شاعر شعر " بمباران شيميايی حلبچه ، " يغما گلرويی ست / و انبوهي از شعرهای ديگر ، شعرهايی در دفاع از حرمت انسان و رويارويی با قدرت . شعرهايی در رويارويی با اديان ، و همچنين رويارويی با " توده اي ها ". اگر خوب دقت كنيم كسانی كه امروز اين شايعه ی نژاد پرستي را برای يغما گلرويی مي پراكنند  يا إصلاح طلبان اسلامی هستند و يا همان توده ای ها و اكثريتی های هميشه مدافع حكومت اسلامي , كه از نفوذ مردمی يغما گلرويی در دل جامعه به وحشت افتاده اند . اما به اين خام أنديشان ضد مردمی بايد گفت : يغما گلرويی صدای بي شماران مردم در بند ايران است . همان مردمیي كه مخالف كل رژيم جمهوری اسلامي هستند . و تره یي برای إصلاح طلبان خرد نمی كنند . 

نوشته : ركسانا
 
 

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی