۱۳۹۴ خرداد ۲۴, یکشنبه

کتاب: نقل قولهائی از آنارشیست ها


 Quotation from Anarchists
 
ویراستار: پل برمن

Edited by: Paul Berman


By Praeger Publisher,Inc 1972
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
 ********************
مقدمه مترجم:


این کتاب شامل 220 صفحه میباشد.24 صفحه مقدمه ویراستار را در این مرحله از ترجمه فاکتور میگیرم. در آینده اگرعمر کفاف داد و وقتی بود, چرا که مطالب آنارشیستی برای ترجمه فوق العاده زیاد موجود میباشد , تمام و کمال آنرا بشکل پی. دی. اف در خدمت علاقمندان قرار خواهم داد.
 *********************
 لیست فصلهای کتاب

Editors' Introduction مقدمه ویراستار/ ص: 3
What Is Anarchism?آنارشیسم چیست /ص: 27
Smash The state  ateداغان کردن دولت/ص: 36
سرمایه داری بزرگترین جنایت پیشه هاست"/ ص: 78 
" Capitalism is the greatest crime of all"
Abolish Godملغی کردن خدا / ص:87
Revolutionانقلاب/ص:93
The Anarchistsآنارشیستها/ ص:127
Who makes the revolution? چه کسانی انقلاب میکنند/ ص:147
Anarchyآنارشی /ص:160
     Biographical Notesنوت های بیوگرافیک/ص:213
Books on Anarchismکتابهائی در مورد آنارشیسم /ص:217
 *********************
فصل هشتم و آخر: "آنارشی"
در 47 قسمت
*********************
 قسمت اول
**********************


"من عاشق متعصب آزادی هستم ، و به آن به عنوان شرایط منحصر به فرد مینگریم که تحت آن ذکاوت ، شرافت ، و سعادت افراد میتواند توسعه و رشد یابد ; نه آن آزادی صرفا رسمی ، اعطا گردیده، اندازه گیری شده ،و تنظیم شده توسط دولت، دروغی ابدی که در واقع هرگز به چیزی جز امتیازی چند برای عده کمی مبنی بر برده داری همگان بر پا شده ; نه آن آزادی فردگرایانه ، خود خواهانه، پست، و آزادی داستانی ستوده شده توسط مکتب ژان ژاک روسو و همینطور تمامی دیگر مکاتب آزادی بورژوايى، که فرض میشمارد به اصطلاح حق هر فرد را، به نمایندگی توسط دولت ، به عنوان محدودیت حق هر فرد، که لزوما و همیشه منجر میشود به کاهش حق هر یک به صفر.
نه، منظورم تنها آزادی ای که واقعا لایق نام آزادی است، آن آزادی که شامل توسعه کامل همه قدرت ها، مادی(ماتریال) ، روشنفکرانه، و اخلاقی ، که در هر کس نهفته است; آزادی ای که هیچ محدودیتی نمیشناسد جز آنهائی که  توسط قوانین طبیعت فردی خودمان برای ما مشخص شده ; تا بلکه ، دقیقا گفته باشیم ، هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد، از آنجائی که قوانین توسط  نیروی قانونگذار خارجی به ما تحمیل نشده......
منظورم آن آزادی هر فردی که، بدور از توقف دم محدوده ای در تقابل با آزادی دیگران،  تائیدیه و گسترش خود را در بی نهایت می یابد; آزادی بی پایان هر فرد از گذر آزادی همگان، آزادی توام با همبستگی، آزادی در برابری، پیروزی آزادی از ورای قدرت بی رحم و اصل اقتدار که هرگز چیزی جز بیان روشنفکرمنشانه آن قدرت نبوده ، آزادی ای که، پس از تمام بت آسمانی و زمینی را سرنگون داشتن یافت و شناخت جهان جدید است که همبستگی انسانی در خرابه های همه کلیساها و تمام کشورهای ."


میخائیل باکونین, کمون پاریس و مفهوم دولت, 1871
MICHAELBAKUNIN, The Paris Commune and the Notion 
of the  State,1871
*******************
"آزادی انسان تنها در این عبارت است: که او از قوانین طبیعی اطاعت میکند چرا که  او خود آنها را به رسمیت شناخته است، و بهیج وجه نه به این دلیل که از بیرون و خواست عارضی/خارجی براو تحمیل شده باشد، الهی یا انسانی، جمعی یا فردی."


میخائیل باکونین ,خدا و دولت, 1871
MCIHAEL BAKUNIN,God and the State , 1871
*******************
"همبستگی اجتماعی اولین قانون انسان است; آزادی قانون دوم. هر دو قوانین با یکدیگر متصل و، جدا نشدنی اند، که جوهر انسانیت را تشکیل می دهند. بنابراین، آزادی نفى همبستگی نیست; بر عکس،نشانه توسعه و، بزبانی دیگر، انسانی کردن آن میباشد."


میخائیل باکونین, برنامه اتحاد, 1871
MICHAEL BAKUNIN, Program of the Alliance,1871
  

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی